Fiskedagbog 2008

Fiskedagene i mellemjulen bragte ikke store Laks ombord i  båden.

Året sluttede med at vi var kørt Boom flere gange, men    humøret var højt, og vi fik mange "naturoplevelser"

Jeg fangede dog en Torsk på 2,5 kg og en Makrel på 990 gram !

I ønskes alle et godt nytår med håb om flere gode oplevelser i 2009.

Michael

Bornholm weekend 6-12-08

Så kom Team Vindfeldt atter en tur på vandet, efter at have sejlet rundt i STORE bølger forrige weekend. Denne gang med kongevejr, alene i båden :-(( Fiskede i området nær Østgraven, og efter ca. tre timer uden fisk besluttede jeg at sejle i havn. Efter at have strippet Downriggerne, Dipsy m.m. var der to sideplaner tilbage. Da min søn ringede umiddelbart herefter gik den ene sideplaner, og så fik jeg travlt! små 400 fod tog fisken i to rusch. Jeg fik dog kontrol over fisken efter 450 fod.
Satte atter stangen i holderen, og fik hurtigt den anden sideplaner trukket ind. Herfra gik der vel små 20 min, og TRE mislykket forsøg, ja det er faktisk ski.. svært at få en pæn fisk i nettet når man er alene. Meennn det lykkes og i båden kom en flot Laks på 10,2 kg.

Der var flere andre på havet denne dag der også fik pæne fisk ombord.

Så Laksen er atter at finde i området omkring Nordbornholm.

Nu glæder jeg mig allerede til julen, hvor vi atter skal over og fiske :-))

Laks taget i overfladen på Brisling

Trolling Master Bornholm 23-04-08

Så kom TMB for alvor i gang, og vi skulle fiske 3½ dag med store forventninger. Denne dag startede med at vi fiskede syd for ubåden og møllerne. Efter 1½ times fiskeri gik der pludselig en klemme. Et udløb på 400 fod satte adralinen i kog. der skulle dog yderligere flere udløb på omkring 120 fod, før vi endelig kunne få fisken ind til siden af båden. Her så vi for første gang at der var tale om en STOR fisk. Efter 25 minutters kamp fik min Jyske Gast Ole Larsen nette fisken. Fisken blev vejet, og vægten viste over 15, fisken var ca 120 cm. . .

Herefter meldte der sig en STOR dag. I havn skulle fisken vejes med megen turmuldt. Dagen endte med at det var dagens største fanget fisk. Senere fik jeg overrakt førstepræmien kr. 2000 og det gule førerflag som vi skulle sejle med.

Fisken endte efter yderligere 3 dage på en 5 plads og var således den største fisk fra Danske Teams!        Se yderligere her

Min største Laks til dato 15.4 kg. pure sølvtøj ! PR og BR

Fisketur 16-03-08

Efter en lang pause grundet Nicolajs Motorcross kom jeg endelig på havet igen. Denne gang skulle jeg dog prøve at være alene i båden.

Grejet blev sat, og kursen mod Østgraven og Davids banke. Ved Østgraven fik jeg hug på den ene stang, resulterende i et flot udløb på ca. 200 fod.

Mennnn så gik alting også galt, da fisken endelig kom ind til båden var mit forfangstackle lavet for langt, resulterende i at jeg IKKE kunne få fisken en 10+ ind tæt nok til båden :-(

Jeg måtte så træffe beslutning om at tage fisken ind i forfangslinjen, og prøve at få den i nettet. I nettet kom fisken også, men krogsættet satte sig fast i netmaskerne. . :-((

Resultatet var at min FLOTTE fisk lige så stille lod sig glide ud af nettet, og retur i vandet.

Resten af påsken var det som billedet viser blæsevejr :-(

Fisketur 09-02-08

Så kom Team Vindfeldt endelig efter en lang pause grundet stærk blæst atter en tur på havet omkring Bornholm. Denne gang med min gode fiskeven Allan. Ude af havnen kl. 8.30, og efter at have fisket det meste af dagen ude på positioner omkring 3-4 sømil UDEN at have fanget noget, besluttede vi at sejle tættere ind land til de andre både.

Resultatet blev denne flotte Laks 9.1 kg, taget 1½ sømil fra land. Vi måtte nøjes med denne ene fisk, men der var mange andre der fik mange fisk med hjem.

Der har i øvrigt været et forrygende godt fiskeri tæt på Nordkysten af Bornholm de sidste 14 dage.

Nu glæder vi os allerede  til påskeferien, hvor der virkelig skal fiskes igennem :-))