Simrishamn 29-12-04

Laksemesterne fra Simrishamn med 42 kg Laks !

Efter ALT for langs tids venten skulle det atter blive et gensyn med Simrishamns, Laksen og Jan Ljunggren.

Op kl. 05.00 og hjem igen kl. 19.00 med 5 Nytårslaks !

Jo Laksefeberen havde bredt sig, og glæden med gensynet var   enorm. Vi var denne gang tre mand ombord, Kim, hans søn Thomas og mig selv.

Fiskedagen startede forrydende . . . . med en "lille" knallert på 5 kg. tidligt på dagen. Herefter skulle det blive tur til turens størreste på 10,6 kg. Glæden over denne store fisk blev afløst at et dobbelt hug som vi først troede var "linekluder" Her var den største på 10,1 kg og den mindste på 9,5 kg. Da dagen blev afsluttet med endnu en Laks på 6,9 kg var dagen hjemme ! !

At fiskerrien foregik i næsten "havblik" og med solskind på himlen gjorde ikke dagen dårligere og afslutningen på fiskeåret   2004.

5-laks.jpg (91421 bytes)

Kamaraet havde vi glemt, så derfor kvaliteten !

Simris Landskampen 3-9-04

Så skulle det atter blive et gensyn med Simrishamns Laksefiskeri, nemlig til Landskampen Danmark - Sverige, med en fiskeven Kim.

Vel ankommet fredag eftermiddag kunne der lige blive tid til tre timers "test" fiskeri, der endte ud med en Laks på ca. 5.5 kg.

Vi  var derfor fortrøstningsfulde til selve konkurrencedagen, der dog kun endte med et par mistde fisk. . Shit og atter shit. ( Den ene fisk blev faktisk mistet pga. fejl i en helt ny krog.)

Der blev dog taget godt med Laks på dagen, og vi var da også kommet på præmieskamlen hvis det havde galt hornfisk !

Bidt af Laksefeber besluttede vi os til at lige at tage et par timer eller fire om søndagen. Her fik vi (kim) en Laks og (mig) en Torsk på 3.5 kg.

Jeg bommede en stor Laks på 10+ der var helt fri af vandet to gange. . . Shit igen igen . , , ,

Jeg undskylder selvfølgelig årsagen til det skete med "manglende" træning, men jeg er dog ikke sikker på at Tina "min kone" syntes det samme ?

Simrishamn hygge til trods for vi ikke fik Laks denne dag

simrishygge.JPG (29100 bytes)

Uden mad og drikke, dur helten ikke . . . . . eller hvad ?

"Dagens menu stod på grillede Kalvemørbra, tomme tykke Antonius kotteletter og kæmpe grilpølser, hertil grillede majskolber med hvidløgssmør !

At vi også fik god rødvin er vel ikke nødvendigt at nævne

Hoby Put & Take 31/07-04                         Martins Regnbue 2.8 kg.

Under et sommerbesøg hos vores vennepar i Krimnitze skulle vi lørdag morgen prøve lykken i Hoby Put & Take. Efter at have rigget grejet til og fået en "prop" i vandet begyndte det at regne, tordne og lyne. Det fik hurtigt sat en ende på Nicolaj, Bjarne og min toldmodighed hvorefter vi meget våde pakkede grejerne sammen uden fangst. "Nicolaj havde dog fanget et træ"

Martin blev efterladt ved søen, som ham sagde "skulle han fiske og var ligeglad om det regnede og tordnede". Vi forlod herefter Martin og vente tilbage kl. 16. Her skulle vi møde en drivvåd og humørfuld Martin der trods alt havde fanget tre Regnbueørreder. Alle fiskene blev taget på Martins nye "henmmelige" våben, nemlig "Tuc" Den største vejede 2.8 kilo.

Tuc er navnet på den pakke saltkiks som Martin havde fået med og med de små huller i kiksen kunne Martin sætter små stykker kiks på krogene hvilket skulle vise sig at give resultat.

Moralen ved denne historie er følgende !

"Der er andet end orm og powerbeat der kan fange en Put fisk ! ! !

Fornyelser betaler sig !

martinfisk-2.JPG (65622 bytes)

Køgebugt 19/07-04

Efter at have ventet på "rimeligt" sommervejr besluttede vi, at tage en aftentur i Bugten.

Vi sejlede ud af havnen kl. 20.00 og tog ind igen kl. 23.30.

Vandtemperaturen lå omkring de 15 grader, så der skulle bestemt være en mulighed for at få en ørred. Efter en halv times fiskeri gik den ene klemme, og efter en fin fight kom en fin Havørred kom op i båden. 2.1 kg. Vi fik dog ikke flere fisk, men kunne ud over fisken nyde en meget flot solnedgang.

Jo Team Vindfeldt kan stadigvæk fange fisk !

hv-2,1kg.JPG (27241 bytes)

Simrishamn uge 21-22/5-04

Så skulle turen atter gå til Simrishamn, men vejret var ikke lige det som former et godt fiskeri, ca. 10-14 ms.

Men . . . . Efter at have ventet på "rimeligt" vejr besluttede vi, Team Riddervold og "Vindfeldt" at vi var nødsaget til at tage afsted. Så turen blev lagt ud fredag eftermiddag og vi fik da også fisket et par timer om aftenen i næsten "havblik" Øh . . ca. 10 ms.

Jacob, og Jesper "sejlede" vidre om aftenen da vi spiste, og Martin og Jesper havde enda "energi" i overskud til at gå på Disko, alt i mens Riddervold og undertegnet kunne nyde den sidste kaffe for herefter at smutte i seng.

Dagen efter (da Ridder vækkede og kl. 5.45) var vejret som lovet blevet meget bedre, og det var først da vi om eftermiddagen skulle ind i Simrishamn igen at vi mærkede at det atter var blæst op. Turen endte med flere horn, et par små torsk og to Laks på henholdsvis 5,5 og ca. 3.5 kilo.

Taem Ridder fik heldigvis også prøvet en fight med en Laks på ca. 5,5 kg. 5 minutter inden vi skulle i havn.

Martin fik selvfølgelig den "store"

Martin i aktion ved rensebordet

martin-renser.JPG (35751 bytes)

Køge Bugt 2-05-04

Søndag den 2/5 skulle båden atter i vandet og Martin skulle hjælpe.

Efter at båden var kommet i vandet skulle vi lige ud en kort tur i "Bugten" og søge efter en Havørred eller måske Hornfisk. Weekenden havde ellers foregået i div. Jyske P&T søer.

Efter at have trollet ca- tre kvarter skulle hugget komme, og efter yderligere 15 minutter kunne jeg nette Martins første trollings havørred i 2004.

Fisken var 60 cm og vejede eksakt 3.0 kg. En rigtig fin start på sesonen.

De endre både der var i bugtet fik iøvrigt også flere fisk, hvilket vi kunne høre over VHF´en.

martin-hv30.JPG (24856 bytes)

Arill Fiskepark 1-05-04

Fisketuren med "Fiskevennerne 95" endte med en Regnbueørred på 3,5 kg.

Efter at have fiske dagen før i Storkesøen, Ribe og fået "bar r.." skulle jeg aligevel være heldig.

Fisken huggede på en "bøjet" gennemløber.

Vejret var iøvrigt solrigt og med temperature op til 18 grader.

mvp&t35.JPG (68799 bytes)

Simrishamn uge 15-04

Venter spændt på denne tur, som forhåbentlig byder på nogle STORE fisk. Vejret tegner sig positivt.

Klik på billedet for at læse og se billederne fra turen .

Dupoint & Dupoint  med endnu en Laks på 10+      som kom på land. . . . .  .

john og michael.jpg (67301 bytes)

Køge Bugt 27-03-04

Efter lang venten på godt vejr skule denne dag ej heller ikke være anderledes end de andre. Vejret var dårligt, med meget vind og bølger i en størrelse som ikke tilgodeser fiskeriet.

Mennnnnnnnnnn. . . . Så kom huget endeli .. og efter et lang udløb på ca. 200 ft. kunne grejet taget op og figthten begynde. Efter ca. 20 minutter så jeg første gang fisken, og sikken en "pattegris" stor og trumletyk ! Efter et mislykkes forsøg på at nette fisken mistede jeg grebet i nettet, og efterfølgende knækkede stangen i tre stykker .  .   . Shit og atter shit . . . Jeg fik dog "håndlandet" fisken der viste sig at være trumle fed. 72 cm og 7,0 kg.

Fisken havde en konditionsfaktor på 1,84 !

Nettet fik jeg desværre ikke da det sank da jeg endelig havde fået vendt båden og skulle hente det . . . Men n n n n " vaa fannn" endnu en fed oplevelse ombord på Team Vindfeldt..

havorred-70-2.JPG (45205 bytes)

Bornholm uge 9 2004

Venter spændt på denne tur meget mere følger . . . .   .

I mellemtiden vil jeg mindes Hammershus en frosklar morgen fra turen 2003.

Du kan læse historien fra 2003 her .

Se billedernefra 2004 her. . .  billedalbum.gif (14735 bytes)

Hammershus.JPG (15508 bytes)

St. Vejleå 16-01-2004

Ja min fisk fik friheden igen efter et par minutter. Shit og atter shit ..................

Men . . . Nils Thustrup fik dog en flot Havørred på 2.3 kg.

Jeg tror at der ialt blev taget ca. 30 fisk totalt så det må siges at være en flot start !